keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

#26 Lonerkesä 2015








 Vaikka mun kaikki kaverit muutti kesäksi pois Jyväskylästä ja kaiken kukkuraksi erosin, ei voi väittää että olisi ollut tylsä kesä. Oon muistanut kuinka paljon tykkään tehdä asioita yksin - se on asia jonka jouduin oppimaan kun pienenä lähimmätkin leikkikaverit asui 5+ kilometrin päässä. Vuoden yliopistososialisotumisen jälkeen ehkä tarvitsenkin tätä, syksyllä alkaa taas uusi sosialisoituminen uudessa yliopistossa, uudessa maassa, ja vieraalla kielelläkin vielä.

Oon mm. pitkästä aikaa piirtänyt tuntikausia putkeen, syönyt hillittömiä määriä jätskiä vaikka onkin pirun kylmä, tehnyt itse ruokaa, katsonut pitkästä aikaa k-dramaa, käynyt kirppareilla sekä seikkaillut kameran kanssa kotitaloni ghettokäytävissä. Mun suosikkiasia tässä kesässä on kuitenkin tutkimusretket, joita teen iltapäivisin töiden jälkeen. Tää kaupunki on kutistunut viimeisten parin kuukauden aikana mun silmissä niin paljon ettei oo tosikaan. Viimeksi eilen löysin upean paikan, johon on pakko päästä uudestaan kunhan sade taas hetkeksi lakkaa, ja tääkin paratiisi löytyi melkein takapihalta. Tunsin pientä melankoliaa, etten voinut jakaa kyseistä paikkaa sillä hetkellä kenenkään kanssa, mutta sekin fiilis kuihtui heti kun vastaan tuli lenkkeilijä. Hyi, muita ihmisiä.

Oon myös tehnyt shoppailuretkiä. Törsäsin mukavan määrän ekasta palkasta kaupungilla, ja mukaan tarttui mm. mustat Vansit. Saatan olla rakastunut. Muutin myös mun hiuksia pitkästä aikaa vähän radikaalimmin koska kaipasin käytännöllisyyttä. Tai no niin, radikaalista tää on kaukana koska väri on monen vuoden jälkeen jälleen aika lähellä mun omaa väriä, pituus lyheni kymmenellä sentillä ja that's it. Nyt alkujärkytyksestä selvinneenä voisin kuitenkin sanoa olevani tyytyväinen. Vaikka blondista tukasta ehti kahden vuoden aikana muodostua osa mun identiteettiä, alan tottua uuteen hiirulaisminääni.

Vaikka yritänkin kovasti esittää että tää on mun oma yksinäinen lonerkesä, niin en oikeesti oo yhtään yksin. Mun serkku joka on myös yksi mun parhaista ystävistä asuu samassa talossa, joten tulee nähtyä monta kertaa viikossa. Mulla on myös työkavereita, ja viikolla en töiden lisäksi paljon sosialisoitumaan ehtiskään. Viikonloppuisin sen sijaan on riittänyt tekemistä, koska jo kaksi kaveria on käynyt viettämässä viikonloppuloman mun luona ja sitten on ollut festareita ja juhannusta ja mitä näitä nyt on. Mulla on oikeestaan ihmisiä ympärillä tosi sopivasti nyt, ja kaikki on muutenkin tosi jees. Toivottavasti teidänkin kesät sujuu kivasti, muistakaa seikkailla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti